Hoppe over navigering

Service og vedlikehold

Service og vedlikehold er avgjørende for at lastebilen skal være driftsøkonomisk. Med effektive prosesser, kvalifiserte medarbeidere og originaldeler på serienivå gjør Mercedes-Benz alt for at lastebilen din lengst mulig skal være der hvor den tjener penger: ute på veien.

Bestill service og vedlikehold hos oss!

Dette kan du forvente når du tar service hos oss

  • Konkurransedyktig pris.
  • Service og vedlikehold utføres etter retningslinjene med svært høy faglig kompetanse.
  • Vi har leiebiler tilgjengelig dersom det skulle være behov for det.
  • Kontrollen tar 1,5 - 3,5 timer (avhengig av type tungbil), og du kan normalt vente mens den blir utført, om du ønsker det. Vi har kaffe, ventesone og trådløst nett om du ønsker å jobbe mens du venter.
  • Vi håndterer alt det praktiske. Du skal slippe å tenke på annet enn å levere og hente bilen din.
  • Dersom vi finner at noe er feil får du eget tilbud på utbedring av dette der tilbudet er basert på bruk av original deler og reparasjon utført etter fabrikantens retningslinjer.

Derfor bør du levere bilen til jevnlig service

En lastebil som blir tatt vare på, varer rett og slett lenger. En service gir deg også en ekstra trygghet som sjåfør når du vet du kjører en sikker bil som er sjekket av fagfolk.

Service sikrer garanti og reklamasjonsrettigheter

Å følge lastebilens serviceprogram sikrer garanti og reklamasjonsrettigheter på lastebilen din. En lastebil med et servicehefte som vitner om regelmessig service holder også verdien på lastebilen oppe og kan sørge for et enklere salg til en bedre pris.

Forebygger skader og ulykker

Lastebilen din blir kontinuerlig utsatt for store og små påkjenninger ved bruk, og den utsettes for slitasje fra vær og vind. Små uregelmessigheter og feil kan fort vokse seg store. Det kan være fristende å utsette slike reparasjoner, men det kan koste deg dyrt og ikke minst gå ut over driftssikkerheten.

Slitte deler blir byttet i tide

Lastebilen blir sjekket etter produsentens serviceskjema, som består av en rekke punkter. Deler vi oppdager slitasje på blir byttet ut. Alt av utskifting og eventuelt andre reparasjonskostnader blir du informert om i god tid, slik at du får tatt en avgjørelse i samråd med oss.

Hvor ofte skal bilen på service?

Nye lastebiler sier som regel fra når det er på tide med service. Er du registrert i vårt serviceprogram, og har en lastebil som ikke melder fra, kaller vi deg inn. Hvor ofte du blir kalt inn varierer fra bilmerke og bilmodell, men det vanligste er annethvert år eller etter et visst antall kjørte kilometer.

Verdt å vite om service på merkeverksted

Merkeverksteder spesialiserer seg på enkelte bilmerker og holder seg oppdaterte på produsentenes siste teknologi og programvare. Når du velger et merkeverksted tilbys for eksempel ofte mobilitetsgaranti utover det som er lovpålagt og du kan være helt trygg på at mekanikerne har den rette kompetansen for reparasjon og service på bilen din.

Service er ikke det samme som EU-kontroll/periodisk kjøretøykontroll

En EU-kontroll/PKK er en sikkerhetssjekk av bilen din og lovpålagt. Service er frivillig, men vi råder å følge bilens serviceprogram.

Finn nærmeste verksted

Alle våre verksteder er 100% merkeuavhengige og tar deg imot uansett hva slags merke du kjører. Vi har også egne skade- og påbyggerverksteder.

Gå til verksteds- og forhandleroversikt
verksted